Μετά το φυσικό αέριο, οριστικά στις καλένδες και η σιδηροδρομική Εγνατία
Οριστικά στις καλένδες καταλήγει η σιδηροδρομική Εγνατία, παρότι το ελληνικό δημόσιο έχει ξοδέψει μέχρι σήμερα αρκετά εκατομμύρια για να προχωρήσει τις μελέτες ακόμη και στο δύσκολο κομμάτι από την Καλαμπάκα μέχρι την Ηγουμενίτσα.
Μάλιστα το εντυπωσιακό είναι ότι εκτός κάθε πακέτου χρηματοδότησης μένει μόνο ο δυτικός κλάδος αυτός δηλαδή που θα συνέδεε την Ήπειρο, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να χρηματοδοτήσει τα υπόλοιπα έργα.
Είναι το δεύτερο μεγάλο έργο της χώρας, που αποκλείει την Ήπειρο, χωρίς να υπάρχει πλέον καμία χαραμάδα υλοποίησης στο μέλλον.
Το πρώτο είναι ο αγωγός φυσικού αερίου. Μαζί με το ναυάγιο του ελληνοιταλικού αγωγού ναυάγησαν και οι ελπίδες των Ηπειρωτών για διασύνδεση με φυσικό αέριο, που θα είχε πολλαπλά οφέλη για την οικονομία.
Στον σχεδιασμό του ΤΑΡ αντί της Ηπείρου, επιλέχθηκε η διακλάδωση προς την Αλβανία κι από κει στην Ιταλία. Μάλιστα η γείτονα χώρα, με καμάρι και υπερηφάνεια δηλώνει πανέτοιμη να ξεκινήσει τις εργασίες.
Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα δυσμενής, χωρίς φυσικά κανένας να ενδιαφερθεί στο σωστό χρόνο, για μία εναλλακτική λύση ή έστω για την τιμή των όπλων!
Τώρα, με απόφασή της η Ευρωπαική Επιτροπή, έδωσε το πράσινο φως για ένταξη στο νέο χρηματοδοτικό εργαλείο της Κομισιόν «Συνδέοντας την Ευρώπη», εννέα μεγάλα πρότζεκτ ελληνικού ενδιαφέροντος.
Πρόκειται για θετική εξέλιξη, καθώς μεταφέρεται το χρηματοδοτικό βάρος των μεγάλων αυτών έργων στο CEF και αποφορτίζεται το ήδη βεβαρυμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα Υποδομών και Περιβάλλοντος του νέου ΕΣΠΑ, το οποίο μάλιστα είναι κατά πολύ χαμηλότερο σε σχέση με το ΕΣΠΑ 2007-2013.
Στο πακέτο περιλαμβάνονται όλες οι μελέτες για τον ανατολικό κλάδο της σιδηροδρομικής Εγνατίας, όμως πάει στις καλένδες το υπόλοιπο τμήμα, από την Καλαμπάκα μέχρι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά το παρελθόν, ο ΟΣΕ έχει ξοδέψει αρκετά χρήματα προκειμένου να προχωρήσει τις προμελέτες για το τμήμα αυτό, οι οποίες μένουν στα συρτάρια και μάλλον εκεί θα μείνουν για πολλά χρόνια.
Μάλιστα το εντυπωσιακό είναι ότι εκτός κάθε πακέτου χρηματοδότησης μένει μόνο ο δυτικός κλάδος αυτός δηλαδή που θα συνέδεε την Ήπειρο, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να χρηματοδοτήσει τα υπόλοιπα έργα.
Είναι το δεύτερο μεγάλο έργο της χώρας, που αποκλείει την Ήπειρο, χωρίς να υπάρχει πλέον καμία χαραμάδα υλοποίησης στο μέλλον.
Το πρώτο είναι ο αγωγός φυσικού αερίου. Μαζί με το ναυάγιο του ελληνοιταλικού αγωγού ναυάγησαν και οι ελπίδες των Ηπειρωτών για διασύνδεση με φυσικό αέριο, που θα είχε πολλαπλά οφέλη για την οικονομία.
Στον σχεδιασμό του ΤΑΡ αντί της Ηπείρου, επιλέχθηκε η διακλάδωση προς την Αλβανία κι από κει στην Ιταλία. Μάλιστα η γείτονα χώρα, με καμάρι και υπερηφάνεια δηλώνει πανέτοιμη να ξεκινήσει τις εργασίες.
Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα δυσμενής, χωρίς φυσικά κανένας να ενδιαφερθεί στο σωστό χρόνο, για μία εναλλακτική λύση ή έστω για την τιμή των όπλων!
Τώρα, με απόφασή της η Ευρωπαική Επιτροπή, έδωσε το πράσινο φως για ένταξη στο νέο χρηματοδοτικό εργαλείο της Κομισιόν «Συνδέοντας την Ευρώπη», εννέα μεγάλα πρότζεκτ ελληνικού ενδιαφέροντος.
Πρόκειται για θετική εξέλιξη, καθώς μεταφέρεται το χρηματοδοτικό βάρος των μεγάλων αυτών έργων στο CEF και αποφορτίζεται το ήδη βεβαρυμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα Υποδομών και Περιβάλλοντος του νέου ΕΣΠΑ, το οποίο μάλιστα είναι κατά πολύ χαμηλότερο σε σχέση με το ΕΣΠΑ 2007-2013.
Στο πακέτο περιλαμβάνονται όλες οι μελέτες για τον ανατολικό κλάδο της σιδηροδρομικής Εγνατίας, όμως πάει στις καλένδες το υπόλοιπο τμήμα, από την Καλαμπάκα μέχρι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά το παρελθόν, ο ΟΣΕ έχει ξοδέψει αρκετά χρήματα προκειμένου να προχωρήσει τις προμελέτες για το τμήμα αυτό, οι οποίες μένουν στα συρτάρια και μάλλον εκεί θα μείνουν για πολλά χρόνια.
Μετά το φυσικό αέριο, οριστικά στις καλένδες και η σιδηροδρομική Εγνατία
Reviewed by thespro.gr
on
Τρίτη, Ιουλίου 14, 2015
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: