Γι άλλη μία φορά, αγαπητοί συμπολίτες, το 2ο ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας ολοκλήρωσε με επιτυχία μια εκδήλωση ανοιχτή στην κοινωνία όλης της Θεσπρωτίας. Το Σάββατο, 14 Μαρτίου
2015, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Τ.Ε.Ι. Ηγ/τσας, μαθήτριες και μαθητές και των τριών τάξεων του Λυκείου μας, συμμετέχοντας στην ομάδα του Λόγου, του Αντιλόγου ή της Κριτικής Επιτροπής, απέδειξαν πόση εσωτερική δύναμη διαθέτουν, πόση εργατικότητα, δύναμη στην απόφασή τους να μείνουν ενωμένοι στην κοινή προσπάθεια, αλλά και πόση αυτοπεποίθηση να διεκδικήσουν την προσοχή των καλεσμένων τους, να κρατήσουν προσηλωμένο το κοινό τους στα πετάγματα της σκέψης τους και το βάθος της μελέτης τους, κι αυτά, εκτεθειμένοι στα φλας των φωτογράφων και ενώπιον ενός κοινού ποικίλων ηλικιών, επαγγελμάτων, πολιτικών και κοινωνικών καταβολών και στοχεύσεων.
Το θέμα της αντιπαράθεσης των δύο ομάδων ήταν αυτό που απασχολεί πολλές 10ετίες τώρα, μεγάλο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας, καθώς και τις κυβερνήσεις και τους δημοσιογράφους: τα Γλυπτά του Παρθενώνα που εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο.
Όπως γίνεται αντιληπτό η ομάδα του Λόγου, εκπροσώπησε τις πάγιες θέσεις των Ελλήνων –Κυβέρνησης, Μουσείου της Ακρόπολης, πολιτών για επαναπατρισμό των γλυπτών, ενώ η ομάδα του Αντιλόγου, τις ενδελεχώς επεξεργασμένες θέσεις της Βρετανικής πλευράς – Βουλής των Κοινοτήτων, Βουλής των Λόρδων και Βρ. Μουσείου – για διατήρηση του status quo των τελευταίων 200 χρόνων.
Προφανώς η Κριτική Επιτροπή και οι καλεσμένοι μας δεν ψήφισαν υπέρ ή κατά των θέσεων αυτών, αλλά έδειξαν την προτίμησή τους στην ομάδα που είχε τους ισχυρότερους αγορητές, βάσει των σταθερών κριτηρίων: Μεθοδολογία, Επιχειρηματολογία, Δομή, Ομαδικότητα, Ύφος, Συνοχή και Αντίλογος.
Η βάση στην οποία στηρίξαμε αυτόν τον Αγώνα Αντιλογίας είναι το πρόβλημα που διαπιστώνουμε να βιώνουμε οι Έλληνες, τότε και τώρα, και σχετίζεται αφενός με την ανικανότητά μας να ακούμε κι αφετέρου με τον έντονο συναισθηματισμό με τον οποίο επενδύουμε κάθε σκέψη και ενέργειά μας, κάτι το οποίο μας τοποθετεί σχεδόν πάντα στη θέση του θύματος. Νομίζουμε ότι οι Έλληνες έχουν χάσει την ικανότητά τους να ακούνε συνειδητά, προσπαθούν μόνο να ακουστούνε, αλλά οι διαμαρτυρίες καθαυτές δεν προτείνουν λύσεις.
Η συνειδητή ακοή οδηγεί στην κατανόηση. Οι μεγαλύτερες διχόνοιες, θρησκευτικά και φυλετικά μίση, οφείλονται στο ότι οι άνθρωποι δεν ακούν και δεν καταλαβαίνουν ο ένας τον άλλον. Προσπαθήσαμε να δείξουμε ότι πρέπει να κάνουμε προσπάθεια, κάθε φορά να ακούμε πρώτα, εφόσον δεν ακούμε με τα αυτιά μας, αλλά μέσα από φίλτρα πολιτισμικά και γλωσσικά, φίλτρα πεποιθήσεων, αξιών, προθέσεων, προσδοκιών. Αλλά αυτό δεν βοηθά κανέναν. Οι λαοί αυτοαποκλείονται από την παγκόσμια κοινότητα, απομονώνονται με συνέπεια να νιώθουν όπως εμείς σε κάθε διεθνή διεκδίκηση: ότι η ζωή είναι κάπου αλλού κι όχι εκεί που βρίσκεσαι…
Θεωρούμε ότι η παρουσία όλων των καλεσμένων μας κινητοποίησε τη φαντασία τους, τους έδωσε την ευκαιρία να θυμηθούν ότι στη ζωή τις αποφάσεις δεν τις παίρνουμε μόνο με την καρδιά, αλλά και με το νου και πως, όταν βάλλονται τα στερεότυπά μας, καλό θα είναι να μην βιαζόμαστε να σκοτώσουμε τον αμφισβητία: μπορούμε και να συλλογιστούμε μήπως έχει δίκαιο.
Ευχαριστούμε όλους τους καλεσμένους μας για την παρουσία τους καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσής μας και την ευπρέπεια στην προσοχή και την ενσυναίσθηση που επέδειξαν προκειμένου οι ρήτορες να εκδιπλώσουν τις θέσεις τους χωρίς περισπασμούς, αλλά με την ενθάρρυνση του αυθεντικού ενδιαφέροντος του ακροατηρίου.
Ευχαριστούμε τους συναδέλφους για την υπομονή τους με τις μαθήτριες και τους μαθητές, όλους τους μήνες που προετοιμάζονται γι αυτή τη δημόσια αντιπαράθεσή τους στο πλαίσιο της σχολικής τους ζωής.
Κυρίως όμως ευχαριστούμε τις μητέρες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Λυκείου μας, χωρίς την πρακτική υποστήριξη των οποίων, καθώς και των χορηγών που προσήλκυσαν, εκδήλωση τέτοιας ποιότητας δεν θα υλοποιούσαμε.
Ο Διευθυντής: Νάκος Χρήστος
Η υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ντάσιου Μαρίνα
Η υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ντάσιου Μαρίνα
Μια ξεχωριστή γιορτή από το 2ο ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας
Reviewed by thespro.gr
on
Δευτέρα, Μαρτίου 16, 2015
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: