Στους νέους προορισμούς της Louis Cruises η Ηγουμενίτσα από το 2015
Τέσσερα «αγκάθια» εξακολουθούν να μην επιτρέπουν στην κρουαζιέρα να αναπτυχθεί στην ελληνική αγορά, παρότι την τελευταία τριετία έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση αυτή.
Το μεγάλο στοίχημα για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι τα ελληνικά λιμάνια να χρησιμοποιηθούν ως σημεία εκκίνησης (home porting) και κατάληξης των ταξιδιών που προγραμματίζουν και εκτελούν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας.
Μέχρι σήμερα τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια κάνουν απλές προσεγγίσεις στα λιμάνια.
«Τα οφέλη για την ελληνική οικονομία θα μπορούσαν να ήταν πολύ μεγαλύτερα, αν οι εταιρείες επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν λιμάνια της χώρας μας για home porting», δήλωσε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Louis Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής CLIA Ευρώπης, Κυριάκος Αναστασιάδης, παρουσιάζοντας την Πέμπτη τα σχέδια της εταιρείας για την επόμενη χρονιά.
Όπως ο ίδιος εξήγησε, αυτό δεν συμβαίνει κυρίως για τέσσερις λόγους. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες κρουαζιέρας ζητούν από την Ελλάδα:
1. Να παρουσιάσει ένα σχέδιο και χρονοδιάγραμμα αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών, ώστε τα λιμάνια να μπορούν να φιλοξενούν μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Ακόμα δεν έχουν δημιουργηθεί οι κατάλληλες υποδομές για τον εφοδιασμό και την τροφοδοσία των κρουαζιερόπλοιων, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων.
2. Να υπάρξει σταθερό πλαίσιο (νομικό – οικονομικό) λειτουργίας της κρουαζιέρας. Για παράδειγμα, όταν αλλάζει μέσα σε ένα βράδυ ο τρόπος ελέγχου των διαβατηρίων στα νησιά και θα πρέπει οι χιλιάδες επιβάτες ενός κρουαζιερόπλοιου να ελεγχθούν από ένα αστυνομικό τμήμα, αυτό δημιουργεί πρόβλημα στις εταιρείες.
3. Να υπάρξει ένας μοναδικός κρατικός φορέας με τον οποίο θα συζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας για την επίλυση όλων των προβλημάτων τους. Σήμερα οι συζητήσεις γίνονται με πέντε διαφορετικά υπουργεία!
4. Δεδομένης της αύξησης της κρουαζιέρας είναι ανάγκη να καθιερωθούν χρονοθυρίδες (slots) στα λιμάνια με μεγάλη ζήτηση (π.χ Σαντορίνη, Μύκονος, Ρόδος κ.λ.π), ώστε η άφιξη των κρουαζιερόπλοιων σε αυτά να μη γίνεται τις ίδιες ώρες.
Ειδικότερα, όσον αφορά τη Louis Cruises, ο κ. Αναστασιάδης, είπε ότι το 2014 ήταν μια καλή χρονιά για την εταιρεία, ενώ «δυναμική είναι η προοπτική και για την ερχόμενη χρονιά».
Η Louis Cruises παρουσίασε και το καινούργιο θυγατρικό σήμα της, τη Celestyal Cruises, ενώ ανακοίνωσε τη δρομολόγηση στη Μεσόγειο ενός νέου-τρίτου κρουαζιερόπλοιου (με 418 καμπίνες). Η Celestyal θα καλύπτει όλες τις αγορές εκτός από την Κύπρο, όπου θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται η Louis Cruises.
Το μεγάλο στοίχημα για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι τα ελληνικά λιμάνια να χρησιμοποιηθούν ως σημεία εκκίνησης (home porting) και κατάληξης των ταξιδιών που προγραμματίζουν και εκτελούν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας.
Μέχρι σήμερα τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια κάνουν απλές προσεγγίσεις στα λιμάνια.
«Τα οφέλη για την ελληνική οικονομία θα μπορούσαν να ήταν πολύ μεγαλύτερα, αν οι εταιρείες επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν λιμάνια της χώρας μας για home porting», δήλωσε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Louis Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής CLIA Ευρώπης, Κυριάκος Αναστασιάδης, παρουσιάζοντας την Πέμπτη τα σχέδια της εταιρείας για την επόμενη χρονιά.
Όπως ο ίδιος εξήγησε, αυτό δεν συμβαίνει κυρίως για τέσσερις λόγους. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες κρουαζιέρας ζητούν από την Ελλάδα:
1. Να παρουσιάσει ένα σχέδιο και χρονοδιάγραμμα αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών, ώστε τα λιμάνια να μπορούν να φιλοξενούν μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Ακόμα δεν έχουν δημιουργηθεί οι κατάλληλες υποδομές για τον εφοδιασμό και την τροφοδοσία των κρουαζιερόπλοιων, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων.
2. Να υπάρξει σταθερό πλαίσιο (νομικό – οικονομικό) λειτουργίας της κρουαζιέρας. Για παράδειγμα, όταν αλλάζει μέσα σε ένα βράδυ ο τρόπος ελέγχου των διαβατηρίων στα νησιά και θα πρέπει οι χιλιάδες επιβάτες ενός κρουαζιερόπλοιου να ελεγχθούν από ένα αστυνομικό τμήμα, αυτό δημιουργεί πρόβλημα στις εταιρείες.
3. Να υπάρξει ένας μοναδικός κρατικός φορέας με τον οποίο θα συζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας για την επίλυση όλων των προβλημάτων τους. Σήμερα οι συζητήσεις γίνονται με πέντε διαφορετικά υπουργεία!
4. Δεδομένης της αύξησης της κρουαζιέρας είναι ανάγκη να καθιερωθούν χρονοθυρίδες (slots) στα λιμάνια με μεγάλη ζήτηση (π.χ Σαντορίνη, Μύκονος, Ρόδος κ.λ.π), ώστε η άφιξη των κρουαζιερόπλοιων σε αυτά να μη γίνεται τις ίδιες ώρες.
Ειδικότερα, όσον αφορά τη Louis Cruises, ο κ. Αναστασιάδης, είπε ότι το 2014 ήταν μια καλή χρονιά για την εταιρεία, ενώ «δυναμική είναι η προοπτική και για την ερχόμενη χρονιά».
Η Louis Cruises παρουσίασε και το καινούργιο θυγατρικό σήμα της, τη Celestyal Cruises, ενώ ανακοίνωσε τη δρομολόγηση στη Μεσόγειο ενός νέου-τρίτου κρουαζιερόπλοιου (με 418 καμπίνες). Η Celestyal θα καλύπτει όλες τις αγορές εκτός από την Κύπρο, όπου θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται η Louis Cruises.
Το 2014 έκλεισε για τη Louis Cruises με αύξηση της επιβατικής της κίνησης κατά 28%. Συγκεκριμένα, με τα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας διακινήθηκαν συνολικά 117.361 επιβάτες 140 εθνικοτήτων.
Για το 2015 τα στοιχεία δείχνουν ότι θα είναι ακόμα καλύτερη χρονιά, καθώς η εταιρεία θα εντάξει στο πρόγραμμά της 10 νέους προορισμούς (Ναύπλιο, Μονεμβασιά, Καλαμάτα, Κατάκωλο, Ηγουμενίτσα, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Πάτρα, Λήμνο και Μυτιλήνη).
Στους νέους προορισμούς της Louis Cruises η Ηγουμενίτσα από το 2015
Reviewed by thespro.gr
on
Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: