Μακροσκελή έκθεση με την οποία καταδεικνύει τα προβλήματα των οδικών δικτύων στην Ελλάδα απέστειλε στα υπουργεία Μεταφορών και Ανάπτυξης και στην Εuropean Association of Tolled Motorways, Bridges and Tunnel Concessionaires, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ).
Στην έκθεσή της, η ΟΦΑΕ επισημαίνει τα 6 προβληματικά σημεία του οδικού δικτύου στη χώρα μας, στα οποία η διέλευση των φορτηγών αυτοκινήτων καθίσταται ιδιαίτερα επικίνδυνη και οδηγεί συχνά σε ατυχήματα, ενώ υπογραμμίζει τα 11 κυριότερα χαρακτηριστικά, ατέλειες ή παραλείψεις, των εν λόγω αξόνων που δυσχεραίνουν την κατάσταση.
Σύμφωνα λοιπόν με όσα αναφέρουν, δημιουργείται η ανάγκη για τη βελτίωση του συνόλου των οδικών αξόνων στην Ηπείρου, και πιο συγκεκριμένα των ακολούθων:
Μέτσοβο- Λάρισα
Χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου δρόμου είναι οι απότομες στροφές, η στενότητα και η κλίση του εδάφους, όπως επίσης και οι έντονες αυλακώσεις στο οδόστρωμα.
Μέτσοβο- Λάρισα
Χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου δρόμου είναι οι απότομες στροφές, η στενότητα και η κλίση του εδάφους, όπως επίσης και οι έντονες αυλακώσεις στο οδόστρωμα.
Οι πολλές αριστερές στροφές που υπάρχουν είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες, καθώς το οδικό αυτό δίκτυο αποτελεί σημείο διέλευσης βαρέων οχημάτων, λόγω της μεγάλης εισροής και εκροής εμπορευμάτων από και προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Ο δρόμος θεωρείται στενός σε πολλά τμήματα σε σχέση με τον κυκλοφοριακό φόρτο που συνεχώς αυξάνεται, έχει απότομες κλίσεις τόσο σε στροφές όσο σε ανηφόρες και κατηφόρες, που έχουν ως συνέπεια την κακή εκτίμηση από πλευράς οδηγών της ταχύτητας που πρέπει να αναπτύξουν.
Επιπλέον, ο φωτισμός σε πολλά σημεία δεν είναι επαρκής.
Τα τεχνικά έργα που έχουν λάβει μέρος είναι ελάχιστα και με μικρή διατομή.
Είναι αναγκαίο να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες ώστε να δημιουργηθεί ένας ασφαλής αυτοκινητόδρομος που θα μπορεί να διευκολύνει τον μεγάλο αριθμό οχημάτων που διέρχονται από αυτόν και να εξυπηρετήσει τους αυτοκινητιστές που μετακινούν εμπορεύματα από και προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Αντίρριο- Ιωάννινα
Το οδικό αυτό δίκτυο είναι σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ευρώπης.
Αντίρριο- Ιωάννινα
Το οδικό αυτό δίκτυο είναι σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ευρώπης.
Πρόκειται για εθνικό οδικό δίκτυο με μεγάλη κυκλοφορία και ιδιαίτερα επικίνδυνο.
Την επικινδυνότητα συνθέτουν, μεταξύ άλλων, η έλλειψη ολοκληρωμένων κόμβων, σωστού φωτισμού, κατάλληλης οδοσήμανσης, καθώς και φθαρμένου και με πολλές λακκούβες ασφαλτοτάπητα.
Στα πιο πολλά σημεία του ο δρόμος αυτός είναι ιδιαίτερα στενός, ενώ η ελεύθερη πρόσβαση των αγροτικών αυτοκινήτων από τους γύρω οικισμούς είναι συνηθισμένο φαινόμενο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, θέτοντας σε πολύ μεγάλο κίνδυνο όποιον τον διασχίζει.
Τέλος, η εναλλαγή τμημάτων κλειστού αυτοκινητοδρόμου και κακής κατάστασης εθνικής οδού και άρα η έντονη εναλλαγή της ταχύτητας των οχημάτων αποτελεί έναν ακόμα παράγοντα κινδύνου. Βασική απόδειξη για την ακαταλληλότητα του δρόμου αυτού αποτελεί ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα.
Το αυξημένο κυκλοφοριακό φορτίο στην εθνική οδό Αντιρρίου – Ιωαννίνων είχε επίσης ως αποτέλεσμα τη μεγάλη φθορά, σε πολλά τμήματα του συγκεκριμένου άξονα, τα οποία κρίνεται απαραίτητο να ανακατασκευαστούν, όπως επίσης και το σύνολο της Ιόνιας οδού, ώστε να δημιουργηθεί ένας αυτοκινητόδρομος ο οποίος από τη μία πλευρά να βγάλει από τη σημερινή απομόνωση τη Δυτική Ελλάδα και από την άλλη καταστήσει εφικτή και εύκολη τη σύνδεση της χώρας μας με την Αλβανία.
Ταυτόχρονα, όλα τα παραπάνω απαιτούνται προκειμένου να αξιοποιηθεί η πλήρως η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η σύνδεση με την Κορίνθου-Πατρών, και άρα η σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας με την Πελοπόννησο.
ΟΦΑΕ: Αυτά είναι τα προβληματικά οδικά δίκτυα στην Ήπειρο
Reviewed by thespro.gr
on
Σάββατο, Νοεμβρίου 01, 2014
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: