Απάντηση της ΟΛΗΓ Α.Ε. στο δημοσίευμά μας για το πως τα 177.000€ έγιναν 360.000€

Απάντηση της ΟΛΗΓ Α.Ε. στο δημοσίευμά μας για το πως τα 177.000€ έγιναν 360.000€


Η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. διαθέτει δύο υπόχρεες λιμενικές εγκαταστάσεις, οι οποίες εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Π.Δ. 56/2004 (ΦΕΚ Α΄47/11-02-2004), του Ν.3622/2007 και του Ν.4150/20013 για την ενίσχυση της ασφάλειας πλοίων, λιμενικών εγκαταστάσεων και λιμένων. Στο πλαίσιο εφαρμογής των εγκεκριμένων Σχεδίων Ασφαλείας των Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ΣΑΛΕ) που απορρέουν από τον Διεθνή Κώδικα ISPS και τα ανωτέρω καθώς και κατόπιν υποδείξεων της Διοίκησης της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. κατά το έτος 2010, προκηρύχθηκε δημόσιος ανοιχτός διαγωνισμός και συνάφθηκε η υπ’ αριθμ. πρωτ. 223/16-01-2014 σύμβαση μεταξύ της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. και της ιδιωτικής εταιρείας ICTS HELLAS, η οποία αναδείχτηκε ανάδοχος του εν λόγω διαγωνισμού. Το κόστος της εν λόγω σύμβασης ανήλθε στο ποσό των 177.430,32€ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ για στελέχωση της υπηρεσίας ασφάλειας για την κάλυψη βαρδιών ελέγχου δέκα (10) 8ώρων/24ωρο, όπως προβλεπόταν από τον ως άνω διαγωνισμό και τη σχετική σύμβαση.

Με την έναρξη εφαρμογής της εν λόγω σύμβασης έγινε αντιληπτή η εφαρμογή των απαιτήσεων της καθώς και η αδυναμία πλήρους ελέγχου όλων των ροών εισόδου της πύλης του Νέου Λιμένα. Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας που έχει την επίβλεψη εφαρμογής των απαιτούμενων ελέγχων, με το Ε1/14-2-2014 εμπιστευτικό έγγραφό του ζήτησε άμεσα την αύξηση του προσωπικού ασφαλείας. Το Δ.Σ. της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., με την υπ’ αριθμ. 14/2014 Απόφαση, ενέκρινε ομόφωνα την παροχή έκτακτων υπηρεσιών ασφαλείας των Λιμενικών εγκαταστάσεων και ανέθεσε με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 1296/31-3-2014 σύμβαση στην ανάδοχο εταιρεία ICTS HELLAS, την κάλυψη τεσσάρων (4) επιπλέον 8ώρων/24ωρο, με κόστος 55.200,00€ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και χρονική διάρκεια έως το τέλος του έτους 2014.

Επιπρόσθετα, με την έναρξη υλοποίησης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «GAIA – GENRALIZED AUTOMATIC EXCHANGE OF PORT INFORMATION AREA» απαιτήθηκε η παρουσία επιπλέον προσωπικού ασφαλείας στην Πύλη εισόδου του Νέου Λιμένα καθώς και στην έξοδο του Κεντρικού Επιβατικού Σταθμού προς τον Λιμένα καθόσον το αντικείμενο του ως άνω προγράμματος είναι η ανάπτυξη πληροφοριακών εφαρμογών ανταλλαγής πληροφοριών, που αφορά στις διεργασίες ασφαλούς διακίνησης αγαθών οχημάτων και επιβατών μέσω του Λιμένα. Για το λόγο αυτό, η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. προέβη σε σύναψη της υπ’ αριθμ. πρωτ. 2768/4-7-2014 σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία ICTS HELLAS, η οποία προέβλεπε την παροχή δύο (2) επιπλέον 8ώρων/24ώρο, με κόστος 18.000,00€ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και χρονική διάρκεια έως το τέλος του έτους 2014.

Ωστόσο, εξαιτίας του εντονότατου προβλήματος που αντιμετωπίζει ο Λιμένας Ηγουμενίτσας από την καθημερινή διακίνηση λαθρομεταναστών, ο Ο.Λ.ΗΓ. υποχρεώθηκε να προβεί στην εφαρμογή ελέγχων ασφαλείας δευτερογενούς επιπέδου εντός του Λιμένα. Για το λόγο αυτό, προχώρησε σε σύναψη της υπ’ αριθμ. πρωτ. 2407/13-6-2014 σύμβασης, κόστους 8.000,00€ και χρονικής διάρκειας έως το τέλος του έτους 2014, με την οποία ανέθεσε στην ανάδοχο εταιρεία ICTS HELLAS την συμμετοχή στην υπηρεσία φύλαξης κατάλληλα εκπαιδευμένης κυνοτεχνικής ομάδας Κ9, με αρμοδιότητα να επιχειρεί όταν και όπου απαιτείται.

Στις 11-09-2014 το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγ/τσας, με το Ε11 εμπιστευτικό έγγραφό του, απαίτησε από τον Ο.Λ.ΗΓ. την εφαρμογή και νέου σχεδίου φύλαξης όλων των περιφράξεων του Νέου Λιμένα. Ο Ο.Λ.ΗΓ., λόγω αδυναμίας κάλυψης του επιπλέον απαιτούντος κόστους δεν προχώρησε σε σχετική ανάθεση.

Θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. γίνεται καθημερινά αποδέκτης έγγραφων διαμαρτυριών από ναυτιλιακές και μεταφορικές εταιρείες, οι οποίες μιλούν για μεγάλο όγκο λαθρομεταναστών, για «αδυναμία που επιδεικνύεται στην εξάλειψη του προβλήματος της παράνομης διακίνησης λαθρομεταναστών» καθώς και για τεράστιες οικονομικές ζημίες που υφίστανται από τις «άδικες», όπως τις χαρακτηρίζουν, κατασχέσεις των εμπορευμάτων τους. Σε πολλές περιπτώσεις, μεταφορικές εταιρείες παύουν να διακινούν τα εμπορεύματά τους μέσω ελληνικού εδάφους ενώ συχνά παρατηρείται και το φαινόμενο λαθρομετανάστες να εντοπίζονται τελικά από τις ιταλικές αρχές αφού έχουν διέλθει από τον Λιμένα Ηγουμενίτσας χωρίς να εντοπιστούν.

Είναι πλέον αντιληπτό ότι, για την άριστη εφαρμογή των προβλεπομένων διατάξεων, το επίπεδο παροχής ασφαλείας επιβάλλεται να είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Από την διακήρυξη του αρχικού ανοιχτού διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων και τη σχετική υπογραφείσα σύμβαση προβλέπεται ότι η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. διατηρεί το δικαίωμα να αυξομειώνει τον αριθμό του προσωπικού φύλαξης για τις τακτικές αλλά και τις έκτακτες ανάγκες, όταν αυτές απαιτηθούν. Ενδεικτικά αναφέρονται : η άφιξη κρουαζιερόπλοιου, η επιπλέον δρομολόγηση πλοίου, η άφιξη και παραμονή ενός πλοίου στον Παλαιό Λιμένα, η επιπλέον συνδρομή σε φύλαξη σε ενδεχόμενη «απειλή» κλπ.

Σημειώνουμε επίσης ότι το κόστος φύλαξης της εγκατάστασης του Παλαιού Λιμένα, σε περίπτωση παραμονής πλοίου για διενέργεια επιθεωρήσεων, το αναλαμβάνει η ίδια ναυτιλιακή εταιρεία, κατόπιν σχετικής Απόφασης του Δ.Σ. της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε.

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι με το ΦΕΚ2747/14-10-2014 εγκρίθηκε ο Κανονισμός Τιμολογίων της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. Στον Κανονισμό έχει συμπεριληφθεί τέλος παροχής υπηρεσιών ασφάλειας – ISPS, ως ανταποδοτικό τέλος των χρηστών του Λιμένα για την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών ασφάλειας.
Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος 
της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε 
Βασίλειος Διαμάντης
Απάντηση της ΟΛΗΓ Α.Ε. στο δημοσίευμά μας για το πως τα 177.000€ έγιναν 360.000€ Απάντηση της ΟΛΗΓ Α.Ε. στο δημοσίευμά μας για το πως τα 177.000€ έγιναν 360.000€ Reviewed by thespro.gr on Τρίτη, Νοεμβρίου 11, 2014 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σελίδες

Από το Blogger.