Επί μήνες στην Αμφίπολη Σερρών η ανασκαφική ομάδα της κας Περιστέρη προσπαθεί να φέρει σε πέρας το ανασκαφικό της έργο.
Οι πανέμορφες Σφίγγες και Καρυάτιδες, καθώς και τα θαυμάσια ψηφιδωτά, που ανεκαλύφθησαν, προκαλούν τον θαυμασμό όλων μας.
Από την στιγμή, που προσδιορίστηκε αυτός ο Αρχαιολογικός Χώρος, ως Ταφικό Μνημείο, άρχισε η συζήτηση για το ποιος έχει ενταφιασθεί εκεί.
Και η συζήτηση άρχισε με την μετατροπή της λέξης «νεκρός» σε … «ένοικος». Το είπε κάποιος που δεν γνωρίζει ότι «νεκρός» είναι η σορός ή το πτώμα του αποθανόντος και «ένοικος» είναι αυτός, που κατοικεί σε ένα οίκημα.
Όσοι μίλησαν για αυτό το Ταφικό Μνημείο της Αμφίπολης, που παρουσιάζεται ως μια σπάνια μοναδικότητα, επανέλαβαν το… λάθος!
Μεταξύ αυτών Κρατικοί αξιωματούχοι, πολιτικοί, καθηγητές Πανεπιστημίων, δημοσιογράφοι, ιστορικοί, καλλιτέχνες κλπ, διερωτώνται: Ποίος είναι ο «ΕΝΟΙΚΟΣ» ή οι «ΕΝΟΙΚΟΙ» του τάφου;
Οι σχετικές συζητήσεις «δίνουν και παίρνουν» και οι συμμετέχοντες σε αυτές, λέγουν ό,τι θέλουν με … ύφος αυθεντίας. Ακούσθηκαν τόσα πολλά «αντικρουόμενα» για το Μνημείο, που όταν «ξεκαθαρίσει το τοπίο», πολλοί από τους «ειδήμονες» θα σπεύσουν να κρυφθούν.
Αλλά αυτό ελάχιστα ενδιαφέρει. Εκείνο που μας απασχολεί και μας ενοχλεί είναι το γεγονός ότι, για μια ακόμη φορά, «δολοφονείται» η Ελληνική Γλώσσα.
Όλοι οι Έλληνες με πατριωτικό ενδιαφέρον διερωτώμεθα: Σε ποιόν ανήκει ο Τάφος; Ή -καλύτερα – ποιού νεκρού το σώμα ενταφιάσθηκε εκεί;
… Και αντί να ομιλούμε Ελληνικά και να χρησιμοποιούμε τη σωστή λέξη, από το πρωί ως το βράδυ οι περισσότεροι, που ομιλούν για αυτό το Ταφικό Μνημείο, διερωτώνται: Ποιος είναι ο ΕΝΟΙΚΟΣ ή ποιοι είναι οι ΕΝΟΙΚΟΙ του Τάφου!
Κάποιος (;) πρέπει να επισημάνει σε όλους αυτούς τους «φωστήρες» ότι ΕΝΟΙΚΟΣ λέγεται αυτός που κατοικεί σε κάποιο οίκημα.
Στην προκειμένη περίπτωση ούτε ο Μέγας Αλέξανδρος, ούτε η σύζυγός του Ρωξάνη μετά του γιού των Μικρού Αλεξάνδρου, ούτε η Ολυμπιάδα, ούτε ο Στρατηγός Ηφαιστίων, ούτε ο Ναύαρχος Νέαρχος, ούτε ο φοβερός Κάσσανδρος, ούτε κάποιος άλλος επιφανής Μακεδών, που έζησαν πριν 2.300 χρόνια, μπορούν… να κατοικούν στον Τάφο, που μπορεί να είναι υπόγεια λαξευτό ή κτιστό ή απλός λάκκος.
Βεβαιότατα, κάποιος ή κάποιοι από αυτούς είναι δυνατόν να ενταφιάσθηκαν εκεί ως νεκροί και φυσικά δεν… εγκαταστάθηκαν εκεί ως… ένοικοι! Απλά πράγματα: ο Νεκρός του Τάφου δεν είναι Ένοικος. Για να ομιλούμε Ελληνικά.
…Και κλείνοντας αυτό το σημείωμα διαμαρτυρίας, διερωτώμαι: Πότε στον τόπο μας θα συνειδητοποιήσουμε ότι όλοι δεν μπορούμε να έχουμε γνώμη για όλα; Πότε θα εισακουσθεί ο σοφός Λατίνος, που πριν χιλιάδες χρόνια μας είπε το περίφημο «Sutor, ne supra crepidam» που ερμηνεύεται ως εξής: «Υποδηματοποιέ… όχι πέραν του υποδήματος».
Οι πανέμορφες Σφίγγες και Καρυάτιδες, καθώς και τα θαυμάσια ψηφιδωτά, που ανεκαλύφθησαν, προκαλούν τον θαυμασμό όλων μας.
Από την στιγμή, που προσδιορίστηκε αυτός ο Αρχαιολογικός Χώρος, ως Ταφικό Μνημείο, άρχισε η συζήτηση για το ποιος έχει ενταφιασθεί εκεί.
Και η συζήτηση άρχισε με την μετατροπή της λέξης «νεκρός» σε … «ένοικος». Το είπε κάποιος που δεν γνωρίζει ότι «νεκρός» είναι η σορός ή το πτώμα του αποθανόντος και «ένοικος» είναι αυτός, που κατοικεί σε ένα οίκημα.
Όσοι μίλησαν για αυτό το Ταφικό Μνημείο της Αμφίπολης, που παρουσιάζεται ως μια σπάνια μοναδικότητα, επανέλαβαν το… λάθος!
Μεταξύ αυτών Κρατικοί αξιωματούχοι, πολιτικοί, καθηγητές Πανεπιστημίων, δημοσιογράφοι, ιστορικοί, καλλιτέχνες κλπ, διερωτώνται: Ποίος είναι ο «ΕΝΟΙΚΟΣ» ή οι «ΕΝΟΙΚΟΙ» του τάφου;
Οι σχετικές συζητήσεις «δίνουν και παίρνουν» και οι συμμετέχοντες σε αυτές, λέγουν ό,τι θέλουν με … ύφος αυθεντίας. Ακούσθηκαν τόσα πολλά «αντικρουόμενα» για το Μνημείο, που όταν «ξεκαθαρίσει το τοπίο», πολλοί από τους «ειδήμονες» θα σπεύσουν να κρυφθούν.
Αλλά αυτό ελάχιστα ενδιαφέρει. Εκείνο που μας απασχολεί και μας ενοχλεί είναι το γεγονός ότι, για μια ακόμη φορά, «δολοφονείται» η Ελληνική Γλώσσα.
Όλοι οι Έλληνες με πατριωτικό ενδιαφέρον διερωτώμεθα: Σε ποιόν ανήκει ο Τάφος; Ή -καλύτερα – ποιού νεκρού το σώμα ενταφιάσθηκε εκεί;
… Και αντί να ομιλούμε Ελληνικά και να χρησιμοποιούμε τη σωστή λέξη, από το πρωί ως το βράδυ οι περισσότεροι, που ομιλούν για αυτό το Ταφικό Μνημείο, διερωτώνται: Ποιος είναι ο ΕΝΟΙΚΟΣ ή ποιοι είναι οι ΕΝΟΙΚΟΙ του Τάφου!
Κάποιος (;) πρέπει να επισημάνει σε όλους αυτούς τους «φωστήρες» ότι ΕΝΟΙΚΟΣ λέγεται αυτός που κατοικεί σε κάποιο οίκημα.
Στην προκειμένη περίπτωση ούτε ο Μέγας Αλέξανδρος, ούτε η σύζυγός του Ρωξάνη μετά του γιού των Μικρού Αλεξάνδρου, ούτε η Ολυμπιάδα, ούτε ο Στρατηγός Ηφαιστίων, ούτε ο Ναύαρχος Νέαρχος, ούτε ο φοβερός Κάσσανδρος, ούτε κάποιος άλλος επιφανής Μακεδών, που έζησαν πριν 2.300 χρόνια, μπορούν… να κατοικούν στον Τάφο, που μπορεί να είναι υπόγεια λαξευτό ή κτιστό ή απλός λάκκος.
Βεβαιότατα, κάποιος ή κάποιοι από αυτούς είναι δυνατόν να ενταφιάσθηκαν εκεί ως νεκροί και φυσικά δεν… εγκαταστάθηκαν εκεί ως… ένοικοι! Απλά πράγματα: ο Νεκρός του Τάφου δεν είναι Ένοικος. Για να ομιλούμε Ελληνικά.
…Και κλείνοντας αυτό το σημείωμα διαμαρτυρίας, διερωτώμαι: Πότε στον τόπο μας θα συνειδητοποιήσουμε ότι όλοι δεν μπορούμε να έχουμε γνώμη για όλα; Πότε θα εισακουσθεί ο σοφός Λατίνος, που πριν χιλιάδες χρόνια μας είπε το περίφημο «Sutor, ne supra crepidam» που ερμηνεύεται ως εξής: «Υποδηματοποιέ… όχι πέραν του υποδήματος».
ΗΛΙΑΣ Κ. ΒΕΖΔΡΕΒΑΝΗΣ
Για να ομιλουμε Ελληνικα: Ο ΝΕΚΡΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΟΙΚΟΣ
Reviewed by thespro.gr
on
Τρίτη, Οκτωβρίου 28, 2014
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: